Vybraný příspěvek

Drobný výklad pravidel

V průběhu uplynulých let krystalizovalo desatero klanu Šemíků, které bych rád okomentoval. Pravidla "od Adama" začala vznikat me...

neděle 21. července 2013

Profesionálové mají práce nad hlavu

Před několika týdny jsem obeslal osm genealogů s poptávkou na zakázku rozsahem nevelkou, ale podle mě snad zajímavou. Snažil jsem se vybírat rodopisce, kteří mají blízko k Východním Čechám a Vysočině. A výsledek? Pouze dva z oslovených se omluvili, že v tak krátkém termínu nemohou výzkum uskutečnit. A zbytek? Nic. Žádná konkrétní nabídka. Ptám se, kde amatérský genealog udělal chybu? Vybral si špatný čas nebo oslovil nepravé profesionály? Možná nepřesně definoval zadání a rozsah poptávky, možná až příliš přesně. Amatér bude tedy pokračovat v díle sám a bude doufat, že jeho nadšení alespoň částečně nahradí profesionální přístup.

1 komentář:

  1. Hezký den přeji. Napadá mě při Vašem postesknutí komentář, že profesionál je u nás dnes jen zástěrka pro tahání peněz z cizích kapes. Profesionální přístup k práci, ochota či dokonce něco jako profesionální čest se dnes už dávno nenosí. Smutné je, že i mezi genealogy.
    Já jsem při pátrání do vzdálenějších staletí požádala Národní archiv. Stálo to dost peněz, docela to i trvalo, ale výsledek nakonec byl. Takže i tudy vede cesta, například. Přeji hodně zdaru. I nadšení je dnes mnohem víc než onen zmiňovaný "profesionální" přístup

    OdpovědětVymazat